1964 óta, József Attilát születésnapján ünnepeljük a Költészet Napját. Az 1905. április 11-én született költő születésének századik évfordulójára megjelent bélyegre nemcsak szülőháza, az írógép előtt ülő alakja, hanem egyik versének kéziratos részlete és aláírása is felkerült.

Az emlékbélyegre ezek a sorai kerültek.
„A semmi ágán ül szívem,
kis teste hangtalan vacog,
köréje gyűlnek szelíden
s nézik, nézik a csillagok.”
kis teste hangtalan vacog,
köréje gyűlnek szelíden
s nézik, nézik a csillagok.”
Reménytelenül című versének utolsó négy sora, s a kéziraton lévő aláírása került fel erre a bélyegre. Az 1933-ban készült eredeti kézirathoz képest az aláírás kis áthelyezésével. Az itt lévő (fekete-fehér) minta egy másik dokumentumról való, a 2005-ben kiadott emlékérme lapjára is ugyanezek a sorok kerültek fel. Ez már jobban hasonlít a kéziratra, csak annyiban változott, hogy az eredetiben kissé ereszkedőek a sorokat, nyílván egy kis megdöntéssel közelítették az egyeneshez. S lám-lám a bélyegképen a megdöntéssel már-már emelkedőnek hatnak ezek a sorok.

Nézzük a többi jellemzőt, ez utóbbi minta alapján.
A szöveg betűinél az aláírt név betűi valamivel nagyobbak, ami kellő önbizalomról tanúskodik.
Az aláírás kezdőbetűi közül csak az első emelkedik ki, a J-betű, ám ennek formája inkább egy „féllábú” A-betűre emlékeztet. Ez azért érdekes éppen a bal oldali „lába” van meg s a jobb oldali csonka. S ez az oldalt éppen az apai oldalnak tekintjük. Ha megnézzük a nevében lévő A betűt, az meg inkább a görög alfához hasonlít, s inkább hátranyúlik, balra az anyai oldalra. Érdemes még az i-pontjával összenövő következő betűt megnézni. S még az utolsó a betű erőteljes végvonalát is, mely azt a fajta dacos, odamondós hozzáállást mutatja, ami oly jellemző volt a költőre.
A négysoros szöveg jól tagolt bár néhol megnövekedtek a szóközök. Az ékezetek pontosak. A betűk aprók, de nem kínos gondossággal kiírtak, ám olvashatóak: mindez a közlés letisztultságát, világosságát jelzik. Az enyhén hullámos sorok és a kissé dülöngélő betűk mutatják az érzékenységet. S bár érzelmileg „megérinthető” mégis van benne belső egység tartás. Érdemes megnézni a kétszer egymás mellé került „nézik, nézik” szavak nagyfokú hasonlóságát. Az írás nem merev, van benne valamiféle „folyékonyság” is, amit a hosszabb kötővonalak miatt is érezhetünk.
Néhány apró részlet a g-betűk szárának bekötése mind az alapvonal alá kerül. Érdekes az a kereszthez hasonlító t-betű, mely a „hangtalan” szó g-jének szára fölött áll. Az első és a harmadik sor végén lévő hasonló betűk az m és n megformálása abban is hasonlít, hogy a törzsvonaluk kisebb lesz és el is emelkedik az alapvonaltól, ahogy halad jobbra a leírásában. Leginkább az utolsó sor végén látható megnövekedett k-betűn látszik, hogy nyomtatott formában készült, s ha megnézzük a többi is hasonló.